וילונות - לנצ'יאנו עיצוב וילונות - איך מעצבים את המשרד החדש – מבחירת הווילונות ועד לריהוט המתאים
איך מעצבים את המשרד החדש – מבחירת הווילונות ועד לריהוט המתאים

לא קל לבחור בריהוט ובווילונות הכי מתאימים למשרד החדש שלכם. אולי כבר חשבתם על משהו ספציפי ואולי אתם מוצפים בהמון רעיונות שראיתם באינטרנט. בכול מקרה, מדובר על החלטה לא פשוטה שיכולה להשפיע לא רק על האסתטיקה אלא גם על הנוחות ועל איכות העבודה.
עיצוב מחדש של המשרד מציע לכם הרבה יותר מאשר רק ניצול יעיל של מקום העבודה. מחקרים מראים כי פריסת המשרד וגורמים סביבתיים אחרים משפיעים על רווחת העובדים, על ההצלחה הכלכלית ועל התפוקה.  
כיוון שסביבת עבודה עלולה להפוך בקלות לסביבה משעממת, חסרת עניין ולא מעוררת השראה, חשוב מאוד שהעיצוב המשרדי החדש יצליח ליצור מקום עבודה יצירתי וייחודי.
אם אתם רוצים שהבחירות שלכם יהיו בכיוון הנכון ויובילו לעיצוב משרד מודרני, יש כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון.
  1. אין כמו מרחב פתוח
לא משנה מה גודל שטח המשרדים שלכם, תמיד תוכלו להפיק ממנו את המרב על ידי פריסת הריהוט (שולחנות עבודה, כסאות משרדיים, ארונות תיוק וכו׳) בחלל פתוח יותר. אם זה אומר להוריד מחיצות, לפרק פינות עבודה אינדיבידואליות, או לסדר מחדש את פריסת הריהוט, לכו על זה!
הרעיון של open space הוא לנצל עד כמה שאפשר את המרחב הנתון, ובמקרים מסוימים לגרום למשרד להיראות הרבה יותר גדול מכפי שהוא באמת.
חלל פתוח גם מציע לעובדים מקום רב יותר לשיתופי פעולה. זה יעזור לכם להתחיל לפעול לקראת בניית כוח עבודה יעיל יותר, עם עובדים שחשים שיש להם יותר חופש ומרחב לתקשר אחד עם השני ולעבוד בשיתופי פעולה.
  1. חלונות מחופים בווילונות
כשאתם עומדים לבחור בפתרון להצללת החלונות במשרד, חשוב לבחון כיצד יאפשר לכם פתרון זה לשלוט באור השמש במהלך היום.
מגוון של וילונות, תריסים ונציאנים או וילונות רומאים הם בין הבחירות הפופולריות ביותר בסביבות עבודה משרדיות, מכמה סיבות:
  • הם אטרקטיביים ומציעים דרך מודרנית, פונקציונלית, ובמחיר סביר – לשפר את עיצוב המשרד.
  • הם מאפשרים לעובדים לשלוט לא רק באור ובטמפרטורות, אלא גם להפחית רעש לא רצוי ולשמור על פרטיות.
  • הם מוצעים במגוון גדול של חומרים, צבעים ועיצובים, כך שתוכלו למצוא את הווילון המתאים ביותר לסגנון העיצובי של המשרד שלכם.
לפני שרוכשים וילונות, צריך להחליט על סוג הווילון בהתאם:
  • לסגנון העיצובי של המשרד
  • לפריסה הפנימית
  • לערכת הצבעים המאפיינת את העיצוב
  • וכמובן, התקציב.
אגב, חשוב גם לבחון כיצד עשויה התאורה המשרדית להשפיע על סוגי הווילונות המתאימים ביותר. למשל, אם אתם רוצים ליהנות רוב היום מהאור הטבעי, עדיף אולי לבחור בווילונות בד שמאפשרים לאור לחדור פנימה.
  1. ריהוט משרדי – כמה עקרונות בסיסיים
עיצוב משרד חדש הוא הזדמנות נהדרת לרכוש ריהוט שמתאים לתפישה העיצובית של המשרד החדש. מצב הרהיטים במשרד, הנוחות והמראה שלהם ישפיעו על התפוקה של העובדים שלכם ועל האופן שבו העסק שלכם נתפס בעיני לקוחות ואורחים המגיעים אליכם לעסק. כדי לעזור לכם לבחור בריהוט המתאים ביותר, הנה כמה גורמים שכדאי לשקול:
  • כסאות ארגונומיים
יש חשיבות רבה לאיכות הכיסא, כשיושבים שעות ארוכות מול המחשב. לכיסא יש השפעה רבה על מצב הרוח, על התפוקה ואפילו על הבריאות. לכן, מומלץ להשקיע בכיסאות מחשב ארגונומיים איכותיים המספקים נוחות ותמיכה מספקת לגב.
  • תחנות עבודה מודולריות
יותר ויותר חברות מתנסות בפריסות שולחן מודולריות המאפשרות לעובדים שלהן לעבוד בשיתוף פעולה. אמנם, היעדר קירות מצמצם את הפרטיות, אבל הפיצוי הוא פתיחת המשרד ויצירת אווירה ידידותית יותר.
  • אל תזניחו את דלפק הקבלה
אם במשרד שלכם יש פינת קבלה, אל תשכחו שהרושם הראשון הוא הכי חשוב, במיוחד בעסקים. אל תתקמצנו על הווילונות ועל הריהוט באזור הקבלה. השקיעו בווילון מרשים, בדלפק קבלה איכותי ובפינת ישיבה נוחה למבקרים. הלקוחות שלכם בוודאי סקרניים להציץ למשרדים החדשים שלכם, אז וודאו שאפקט ה׳wow׳ יתחיל ברגע שבו נכנסו פנימה.
  • לנסות משהו אחר
מעבר למשרד חדש הוא זמן מושלם לשנויים. אם עד כה השתמשתם בריהוט משרדי מסורתי, זו הזדמנות לשקול כמה חלופות חדשות ומלהיבות. אתם עשויים לגלות שסגנון אחר של פינות עבודה יכול להגביר את הפרודוקטיביות שלכם ושל העובדים, ולהחיות את חברי הצוות שלכם.