וילונות - לנצ'יאנו עיצוב וילונות - וילונות והצללה סביב פינת האוכל בביתנו

וילונות והצללה סביב פינת האוכל בביתנו

מה החשיבות של פתרונות הצללה בבתים פרטיים?

ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני ולכן פתרונות הצללה צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהעיצוב של בתים פרטיים. ההצללה חשובה כי היא חוסכת בהוצאות על הפעלת מזגן, מאפשרת להתנהל בתוך הבית בנוחות גם בשעות הכי חמות של היום ויש לה ערך מוסף מבחינת השליטה בתאורה הטבעית. במילים אחרות, בעזרת הצללה ייעודית ניתן להחליט כמה אור טבעי ייכנס לתוך החלל ולהשלים אותו עם גופי תאורה אחרים. זה מסייע לעצב את חלל הפנים וקריטי בעיקר בפינות אוכל.

הייחודיות של פינת אוכל

הצללה חשובה כאמור בכל חלקי הבית לרבות בחדרי השינה, הסלון והמטבח, אך בפינת האוכל יש לה תכונה ייחודית. הסיבה לכך היא שפינת האוכל היא בדרך כלל המקום שבו נשב על מנת לאכול ארוחת בוקר וצהריים. היא משמשת אותנו גם בשעות הערב, אך בשלב הזה של היום אין צורך בהצללה וניתן להסתפק בתאורה מלאכותית. שילוב של פינת אוכל מעוצבת עם הצללה מתאימה תיתן אפקט מאוד מיוחד לחלל הבית. בנוסף לכך, הצללה מאפשרת לנצל טוב יותר את פינת האוכל הקיימת ורצוי שהיא תקיף את כל השולחן והכיסאות. ההצללה קריטית לפינת אוכל ולעיתים קרובות היא תעשה את ההבדל בין שהות ממושכת ונעימה, לבין ארוחה קצרה וחוסר סבלנות מצד בני המשפחה.

שימוש בפתרונות הצללה מיוחדים

האלמנט הדקורטיבי המתאים ביותר להצללה של בתים פרטיים ובכלל ופינות אוכל בפרט הם כמובן וילונות. זהו פתרון הצללה זול, משתלם, נוח ומעוצב שבו ניתן לשלוט עד הרמות המדויקות ביותר. פתיחה וסגירה של פתרונות הצללה מן הסוג הזה תאפשר להכניס לתוך פינת האוכל כמות ספציפית של אור טבעי ובמקביל גם תייצר תחושה צוננת וקרירה. בנוסף, ניתן להשיג פתרונות הצללה כאלה בעיצובים שונים ולשלב אותם עם המראה הנוכחי של הרהיטים. העלות הראשונית שלהם נמוכה ואת ההתקנה שלהם ניתן לבצע באופן מקצועי או עצמאי, מה שחוסך עוד כמה מאות שקלים בעיצוב מחדש של פינת האוכל.

טיפים להתאמת הצללה עבור כסאות לפינת אוכל

בעלי בתים פרטיים שרוצים להנעים את זמנם סביב כסאות לפינת אוכל יכולים לעשות זאת באמצעות החלפת הרהיטים. בתוך כך, עליהם לדאוג להתאמה בין סוג ואופי ההצללה לבין גודל ועיצוב הכיסאות: בראש ובראשונה, רצוי לתת עדיפות לפתרונות ישיבה שמיוצרים מעץ כי הם מתכתבים באופן נהדר עם רוב סוגי פתרונות הצללה. פתרונות העץ גם נוחים לניקוי ואפשר להשתמש בהם ללא חשש בכל סוגי פינות האוכל, לרבות בבתי משפחות עם ילדים ותינוקות.

סוגים של פתרונות הצללה לפינת אוכל

מלבד האמור לעיל, ניתן להשוות בין פתרונות הצללה מבד לבין פתרונות מודרניים יותר כגון וילונות חשמליים, רומאיים או גלילה. כך אפשר לדאוג להתאמה פונקציונאלית בין אלמנטים דקורטיביים שונים של חלל הפנים ולא רק למראה האסתטי. ההבדלים בין פתרונות הצללה באים לידי ביטוי בסוג חומרי הגלם שבהם משתמשים על מנת לייצר אותם, במידות ובסוג ההפעלה. כדאי שהפתרונות הנבחרים יתאימו לצרכי בני המשפחה ושהם יהיו מספיק עמידים גם בפינת אוכל שיש בה שימוש יום יומי.

צל בהתאמה אישית

הסלון ופינת האוכל הם אזורים אינטימיים שבהם בני המשפחה יושבים ומשוחחים אחד עם השני. בהקשר הזה, כדאי להמליץ על וילונות בהתאמה אישית שמאפשרים להשיג הסתרה והצללה מדויקים. לצל בהתאמה אישית יתרונות רבים וכולם מקבלים ביטוי בפינת האוכל של הבית או הדירה.